ZAKISAN SEM. ZAKAJ SI ŠKODIM?

Prav gotovo se vam je že zgodilo, da ste bili kdaj jezni na koga, razdražljivi in agresivni. Še pogosteje se držite kislo, pa se tega niti ne zavedate. Kajti ko se telo zakisa, človek dolgo časa tega ne zazna. Ima sicer občasne težave, na primer srbi ga koža ali ima migreno, toda tega ne pripisuje zakisanosti telesa. Če je porušeno kislo-bazično ravnotežje v telesu, se kisline nabirajo v kosteh, mišicah, mišičnem tkivu in drugje po telesu.

Izidi številnih znanstvenih raziskav so potrdili, kar zdravilci že dolgo vedo in je trdil že Hipokrat. Pred 2500 leti je Hipokrat namreč zapisal: „Od vseh sestavin našim telesnim sokovom nedvomno najbolj škoduje kislina“.

KAKO SE RAZVIJE ZAKISANOST TELESA

Ravnotežje med kislinami in bazami v telesu odloča, kakšno bo okolje, v katerem bo potekala presnova. Pri razgradnji beljakovin in ogljikovih hidratov nastajajo kisline: ogljikov dioksid, organske kisline in žveplova kislina. Ogljikov dioksid izdihamo skozi pljuča, jetra pa izločijo druge kisline. Toda sodobna prehrana jetrom otežuje delo. Ker jetrne celice ne zmorejo predelati tolikšne količine sladkorja, kot jo zaužije večina ljudi, ga delno fermentirajo v kisline. Preden sladkor zgori, ga mora telo najprej razkrojiti. To poteka v citratnem ciklu, pravi „cirkularki presnove“, ki sladkor zmelje kakor polena. Preveč zaužitega mesa in drugih živalskih beljakovin pa to „cirkularko“ ovira in tako takšna prehrana zakisa vso presnovo. Zastrupi okolje v črevesju in obremeni jetra.

Do zakisanja pa ne pripeljeta samo napačna prehrana in pomanjkanje gibanja, temveč tudi stresni hormoni. Pri marsikom stres ovira dihanje, zato izdihuje manj ogljikovega dioksida in vdihuje tudi manj kisika. To pripomore k zakisanju – predvsem pa stres načne živce. Njihovi akcijski potenciali (tok, ki teče skozi živce) so sicer manj šibki, toda živci so nadvse vzdražljivi. Zato smo napeti, pretirano občutljivi in zlahka zamerljivi – zakisani, v pravem pomenu besede. Kajti stres zakisa telo, zakisanje pa povzroča stres in tako se vrtimo v krogu.

Korenine zakisanja v črevesju in jetrih

Na kislo-bazično ravnotežje zelo vpliva stanje v črevesju. Zdravo debelo črevo je praviloma rahlo kislo. Pri večini ljudi pa je prav nasprotno: tkiva so zakisana, debelo črevo pa bazično. Zelo bazično debelo črevo pomeni, da nastaja veliko škodljivih jetrnih metaboličnih strupov, ker v črevesju prevladujejo škodljive bakterije. Poleg tega jetra, najpomembnejši organ, ki ohranja kislo-bazično in energijsko ravnotežje, obremenjuje strupeni beljakovinski razgradni presnovek − amonijak. Ta zavre energijsko presnovo in razgraditev presnovnih kislin. Jetra začnejo trpeti zaradi „amonijakalnega mačka“. Človek je utrujen, potrt in brez energije – podobno, kot se počuti pri blagem alkoholnem mačku.

Uživanje mesa, živil brez dovolj balastnih snovi, in tudi zelo bazičnih snovi, kot sta natrijev bikarbonat (soda bikarbona) ali kalcijev karbonat, motijo okolje v črevesu, ker ustvarjajo pretirano bazično debelo črevo in obremenjujejo jetra.

S prehrano do zakisanosti ali čilosti

Nekatera živila delujejo v telesu kislo, druga bazično, vendar to delovanje ni povezano z okusom živil. Sadje je lahko kislo, toda v telesu deluje bazično, ker ima veliko organskih baz, kot sta citrat ali maleat ter bazičnih rudninskih snovi, kot sta kalij in magnezij. V prehrani sodobnega človeka je premalo živil, ki delujejo bazično, predvsem zelenjave in sadja, ter veliko preveč živil, ki delujejo v organizmu kislo, kot so meso in preprosti ogljikovi hidrati.

Pregled živil glede na delovanje v telesu

Delujejo zelo kislo: meso, klobase, ribe, jajca, sir, sladkor in izdelki iz njega, sol, izdelki iz bele moke, kava, alkohol, nikotin, sladke pijače, na primer sladka limonada in kola.

Delujejo rahlo kislo: smetana, skuta, izdelki iz celega žitnega zrna, oreški.

Delujejo nevtralno: naravne rastlinske maščobe, olja, maslo.

Delujejo rahlo bazično: suho sadje, mleko, gobe.

Delujejo zelo bazično: zelenjava, krompir, solata, sadje.

 

POSLEDICE ZAKISANOSTI

Osteoporoza

Če je presnova preveč kisla, si telo prizadeva omiliti kisline. Zato uporabi zaloge rudninskih snovi iz kosti, predvsem kalcij in magnezij, in tako sčasoma kosti izgubijo trdnost, hrustanec se obrabi. Razvijeta se osteoporoza in artroza.

Pravijo, da kalcij koristi kostem, zato milijoni ljudi po svetu redno uživajo prehranska nadomestila s kalcijevim karbonatom. Kot so pokazali izsledki pred nedavnim objavljene raziskave, pri tem tvegajo srčni infarkt. Kalcijevi pripravki naj bi za 30 odstotkov povečevali tveganje za srčni infarkt.

Ker mleko vsebuje veliko kalcija, zdravniki svetujejo, naj bi ljudje uživali veliko mlečnih izdelkov, da bi se tako zavarovali pred osteoporozo. To je morda pomembno v mladosti, toda pri odraslih osebah je prav nasprotno res, saj preveč mleka povzroča zakisanost telesa.

Za zdrave kosti je pomemben tudi magnezij. Ljudje po navadi zaužijemo preveč kalcija, premalo pa živil, ki vsebujejo magnezij. Daljše pomanjkanje magnezija povzroča bolezni srca – še zlasti, če človek hkrati uživa preveč kalcija. Kalcijeve pripravke je zato treba jemati uravnoteženo z magnezijem. Povedano drugače: Kalcij seveda potrebujemo, toda ne sme ga biti preveč, in ne smemo uživati samo njega.

Za telo je pomemben tudi kalij (kot kalijev citrat). Kalij se proti osteoporozi bojuje po dveh poteh: po eni strani preprečuje, da bi ledvice izločile preveč kalcija, po drugi pa preprečuje razgradnjo kalcija v kosteh.

Izsledki številnih znanstvenih raziskav so potrdili, da vegetarijanska prehrana zaradi svoje večje bazičnosti pozitivno deluje na kostno maso. Balastne snovi, ki jih dobre črevesne bakterije potrebujejo kot hrano, to so predvsem tako imenovane prebiotične balastne snovi, in vitamin D, povečajo sprejem kalcija iz hrane. Zato vitamin D blaži vnetja in varuje pred obolenji srca in žilja ter rakom.

Bolečine

Zakisanost ne prizadene samo kosti, škodi tudi veznemu tkivu, povzroča bolečine in vnetja. Če se kisline ne nevtralizirajo in izločijo, se kot kislinski odpadki nalagajo v vezna tkiva. To ima opazne posledice: izgubo rudninskih snovi iz las, nohtov in kosti, karies, preveč želodčne kisline, razdraženost želodčne in črevesne sluznice, začnejo se bolečine v živcih, mišicah in sklepih.

Zakisanost telesa pa ne pripomore samo k motnjam imunskega sistema, kot so alergije, revmatične bolezni ali kronične infekcijske bolezni (npr. borelija), temveč prizadene tudi gibala, zato se pojavijo bolečina v nogah ali hrbtenici, ker kisline neposredno reagirajo z detektorji bolečin v telesu.

Kronične bolezni, zlasti rak

Po eni strani se zaradi zakisanosti razvijejo kronične bolezni, po drugi strani pa tudi bolezni same pripomorejo k še večji zakisanosti telesa. Veliko presnovnih kislin izločajo zlasti rakaste celice. Tako se varujejo pred imunskim sistemom in tudi pred kemoterapijo in obsevanjem. Zakisanost torej ne obremeni samo vsega telesa, predvsem jeter in kosti, ampak pospeši tudi širjenje raka v tkiva in kosti.

KAKO UGOTOVITI ZAKISANOST

Merjenje pH urina

Z merjenjem pH urina lahko človek najhitreje izve, kako je z zakisanostjo njegovega telesa. Listič za merjenje pH-ja spremeni barvo, in pH vrednost odčitamo s primerjanjem na barvni lestvici. Toda previdno: ena sama meritev le malo pove, ker se pH urina čez dan zelo spreminja in je odvisen od obrokov. Jutranji urin je praviloma kisel, ker se ponoči izloči več kislin, vendar kljub temu ne bi smel biti pod 6. Uro ali dve uri po obroku naj bi bila pH vrednost urina zaradi „dotoka bazičnih živil“ večinoma bazična.

Pri osebah z zelo zakisanim telesom so pH vrednosti v vseh delih dneva kisle, pri čemer je „dotok bazičnih živil“ slabše izražen kot pri osebah z izravnanim kislo-bazičnim razmerjem. Za natančnejšo seznanitev s stanjem v telesu je treba meriti pH urina vsaj teden dni, trikrat na dan.

Toda celo pri takšnem merjenju se lahko zgodi, da pH vrednosti urina ne bodo pokazale pravega stanja zakisanosti telesa. Kljub zakisanosti telesa bo lahko pH urina bazičen, kadar je prizadeto delovanje ledvic, ker te ne zmorejo več sproti izločati nakopičenih kislin. Bazične vrednosti pa se lahko pojavijo tudi, kadar so sečne poti okužene z bakterijami, ki izločajo amonijak, in je stanje telesa v resnici kislo. Prav tako s testnimi lističi za merjenje pH-ja ne zaznamo kislin, skritih v celicah veznega tkiva. Te se mobilizirajo in izločijo šele z dodajanjem kalija.

KAKO UKREPATI PRI ZAKISANOSTI

Da bi preprečili ali odpravili zakisanost moramo tudi sami kaj storiti. Žal ni dovolj, da bi samo pogoltnili neko tableto, ki bi razkisala telo.

Prehrana

Pri zdravem prehranjevanju z ekološko pridelanimi živili naj bi uživali predvsem zelenjavo. Sveže pripravljeni obroki bogati z zelenjavo so kar zadeva kislo-bazično ravnotežje bogati z bazičnimi mineralnimi  snovmi, zlasti kalijem. Bazična živila morajo sestavljati 70 odstotkov jedilnika. To se najpreprosteje doseže z vegetarijansko prehrano.

Hrano je treba uživati počasi in osredotočeno. Dobro prežvečiti (vsak grižljaj vsaj 32-krat, za vsak zob enkrat) in se ogibati obilni večerji, da se presnova lahko ponoči spočije in obnovi.

Toda celo bazična hrana lahko zakisa telo, če črevesje in presnova ne delujeta dobro. Zato je treba piti dovolj navadne vode, vsak dan vsaj dva litra ali zeliščne čaje. To pomaga telesu izločiti kisline. Številni menijo, da je v ta namen najboljša vroča voda (naj vre deset minut), ker spodbudi prebavila in stabilizira trebuh. Poleg tega opustimo kajenje, pijmo čim manj alkohola in kave.

Nega črevesja

Namen sanacije črevesja je ustvariti v njem zdravo, nekoliko kislo okolje. V kislem debelem črevesu se amonijak kot plin, ki zelo obremenjuje pretok energije v jetrih, izloča kot nestrupena sol. Tako se razkisajo jetra in steče energijski tok, bakterije  v debelem črevesju pa mlečno kislino razgradijo v butirat, snov, ki zavira celo raka.

Poleg hrane bogate z balastnimi snovmi, črevesje krepijo tudi probiotiki. Ti so navadno v kapsulah, ki vsebujejo črevesne bakterije (mlečnokislinske bakterije, kolibakterije, bakterije bifidus in druge). O uporabi posameznih probiotikov se je dobro posvetovati z zdravnikom.

Če želite kaj poskusiti brez zdravniškega nasveta, pa pijte ustrezne pijače (na primer Kanne Brottrunk), ki poleg kruhovih kislih bakterij vsebuje še mlečno kislino in številne encime, vitamine in elemente v sledeh. Uživajte tudi prebiotike z mlečno kislino.

Zeliščni čaji, ki delujejo bazično, zlasti melisa, niso samo zdravilni za želodec in črevo, temveč dokazljivo sproščajo in blažijo stres. Pri tem delujejo tudi proti psihičnim vzrokom zakisanja. Poskrbite še za redno prebavo, na primer z uživanjem hrane z veliko balastnimi snovmi, ali za čiščenje črevesja.

Če vam nič od tega ne pomaga, potem naj vam opravijo analizo blata v laboratoriju. Pri tem pa naj ne pregledajo blato samo na bakterije in glivice, temveč tudi na snovi, ki kažejo na vnetje ali oslabelost imunskega sistema v črevesju. Kajti 80 odstotkov človekovega imunskega sistema je prav v trebuhu! Ljudje smo tudi veliko bolj občutljivi na gluten kot večina ljudi misli.
Redno si privoščimo tudi masažo trebuha. Trebuh si lahko masiramo tudi sami s krožnimi gibi v smeri urnega kazalca.

Obloge in kopeli

Če želite še bolj podpreti presnovo, se razvajajte z bazičnimi kopeli. V kad vsujte veliko kopalne soli, da bo pH raztopine 8. V tej kopeli (ne prevroči) se razvajajte od pol ure do ene ure in nato spet izmerite njeno pH vrednost. Razlika bo pokazala, koliko ste se razstrupili.

Tudi slane kopeli nog očiščujejo telo. Razstrupljanje skozi kožo je učinkovito in prijetno. Toda uporabljajte kakovostno sol, morsko ali himalajsko, mineralno zemljo, fosile iz Dolomitov ali korale.

Razbremenite tudi jetra. Uživajte lahko prebavljiva živila in opustite alkohol in pravo kavo. Pred spanjem si privoščite oblogo okoli jeter.

Jetrna obloga: Bambažno platno namočite v hladno vodo (še bolje je namesto vode uporabiti Kanne brottrunk, ker deluje razstrupljevalno tudi skozi kožo) in ga dobro ožmite. Oblogo položite na golo kožo, nad območje jeter. Čez ovijte plastično folijo za živila in suho brisačo. Na to položite še vroč termofor. Obloga naj bo na telesu največ 20 minut, da krvnega obtoka ne obremenite preveč, sčasoma pa jo lahko pustite tudi do dve uri.

 

Sprostitev, spanje, hoja, trebušno dihanje

  • Privoščite si počitek in sprostitev tudi čez dan, četudi le za pet minut.
  • Nekaj časa namenite meditaciji ali molitvi. To vam bo omogočilo, da se ne boste odzivali razdražljivo, temveč bolj sproščeno in obzirnejše.
  • Vsak dan si privoščite sprehod in pri tem opazujte svoje dihanje. Naredite nekaj globokih vdihov in izdihov.
  • Na svežem zraku se ukvarjajte s športom, vendar ne pretiravajte, saj se ne želite znova zakisati!
  • S suhim krtačenjem kože, hojo ali skakanjem po trampolinu aktivirajte limfni sistem.
  • Savna ali infrardeča svetloba tudi omogočata razkisanje in razstrupljanje skozi kožo in pospešujeta omenjena procesa.
  • Poskrbite za dovolj trdnega nočnega spanja, da bo imelo telo dovolj časa za obnovo.
  • Čim več se smejte!

 

SNOVI, KI DELUJEJO BAZIČNO

Kalij in magnezij stabilizirata živce, mišice, krvni tlak in razkisata notranjost celic. Če so celice preplavljene z čezmerno količino kislin, ta prodre tudi v celice in spodrine kalij in magnezij. Posledica: celice imajo premalo kalija in magnezija, začnejo se kopičiti škodljive kisline. Z dodatnim jemanjem kalija in magnezija kisline zapustijo celice prek izmenjevalnega sistema. Pojav se imenuje intracelularno razkisanje. Takšno lastnost imata samo kalij in magnezij, natrijeve soli pa intracelularnega razkisanja ne omogočajo.

Magnezij je najpomembnejša antistresna rudninska snov. Pomanjkanje magnezija je zelo pogosto in se kaže v mišičnem drgetanju, krčih, glavobolu, razdražljivosti in notranjem nemiru. Če človeku primanjkuje magnezija, se težje spoprijema z duševnimi obremenitvami. Poleg tega magnezij varuje srce in žilje.

Z dežja pod kap: Smisel in nesmisel bazičnih snovi

Razpravljati o tem, katera bazična sredstva so boljša ali naravnejša je nehvaležna naloga. Nekateri trdijo, da je bikarbonat kot najpomembnejši lastni telesni bazični pufer tudi najnaravnejši, vendar je to le pol resnice!

Res je, da je bikarbonat najpomembnejši telesni bazični pufer, vendar ga je treba uporabljati drugače, kot to počne večina terapevtov. Parietalne celice v želodcu razcepijo encimatsko vodo in ogljikov dioksid v želodčno kislino in bikarbonat. Želodčna kislina, ki se izloča v želodcu zakisa kašo v želodcu. Bikarbonat preide v kri in povzroči tako imenovano bazično plimo po obroku. Del bikarbonata pride z alkalnimi prebavnimi sokovi trebušne slinavke spet v črevesje, da bi nevtraliziral želodčno kislino. Tako se torej izoblikuje naravno kislo-bazično ravnotežje.

Krepitev bikarbonatnega pufra poteka prek dihanja in narava ni predvidela, da bi se to dogajalo s prehranjevanjem. Anorganske spojine − kalcijev karbonat ali natrijev karbonat, so sestavina mineralnih vod ali kamnin. Normalna, z bazami bogata živila, vsebujejo večinoma organske soli, ki delujejo bazično, kot na primer kalijev citrat ali maleat. Organski citrati pa učinkujejo šele v citratnem ciklu. Tako se lahko tudi presnovne kisline, ki prav tako nastajajo v citratnem ciklu, nevtralizirajo povsem naravno.

Kaj se zgodi, če človek jemlje zelo alkalni natrijev bikarbonat (sodo bikarbono)? Soda bikarbona reagira z želodčno kislino in nastaja sol (slanica). Sol lahko poviša krvni tlak in poveča tveganje za razvoj raka na želodcu in nastanek ledvičnih kamnov. Po čezmerni alkalizaciji se v želodcu spet okrepi izločanje želodčne kisline in sčasoma poškoduje želodčno sluznico. Zlasti pri ljudeh, ki imajo zelo malo želodčne kisline, lahko nevarne bakterije premagajo kislinsko oviro v želodcu in se razmnožijo v želodcu in prebavilih. Povedano drugače: jemati natrijev bikarbonat (sodo bikarbono) v velikih količinah kot prehranski dodatek ni naravno in po daljšem času bolj škodi kakor koristi. Nasprotno pa so lahko infuzije sode bikarbone, ki jih opravi izkušeni acidozni terapevt, smiselna začasna pomoč. Kajti bikarbonat sodi v kri in ne v želodec in prebavila!

Ljudje se radi razstrupljajo tudi s kalcijevim karbonatom. Če ga pogosto uporabljajo in v zelo velikih odmerkih lahko zelo obremenijo črevesje. Karbonate sprejme telo samo, če ima človek dovolj želodčne kisline. Redno uživanje zelo alkalnih bazičnih sredstev kot sta natrijev bikarbonat in kalcijev karbonat pa po daljšem času začne škodovati črevesni flori. Ker se tako jetra preveč obremenjujejo z amonijakom, se peklenski krog bazičnosti ne pretrga, temveč se čez čas celo okrepi.

Citratna bazična sredstva sodelujejo v presnovi celic in varujejo želodec in prebavila. Citrati dopolnjejo citratni cikel kot osrednjo prehransko pot gospodarjenja z energijo in pri tem vsakokrat odstranijo tri kislinske molekule. Optimalno bazično sredstvo je tisto, ki vsebuje kalijev-, magnezij-, in kalcijev citrat, cink (bistven za razstrupljevalni encim karboanhidrazo), silicij (za vezno tkivo) in vitamin D (sprejem kalcija in magnezija) v uravnoteženem razmerju.

Ljudje naj bi s prehranskimi dopolnili in drugimi snovi v telo vnašali samo tisto, česar jim primanjkuje. To so najpogosteje citrat, kalij, magnezij, v zdravih odmerkih kalcij (nobenih prehranskih dopolnil z visokimi odmerki!) – in v večini primerov nobenega natrija (tem zahtevam na primer ustreza dr. Jacob’s Basenpulver, Dr. Jacob’s Medica GmbH. Vitamin D, ki ga vsebuje, sicer ustreza zahtevam Nemškega združenja za prehrano, toda pri pravem pomanjkanju vitamina D tudi to ni dovolj.)

Klinične raziskave so pokazale, da bazično prehransko dopolnilo, ki vsebuje citrat, krepi kosti žensk po menopavzi, lajša bolečine pacientov z revmatoidnim artritisom in kroničnimi bolečinami v hrbtenici ter deluje proti ledvičnim kamnom. Kalij in magnezij sta pri tem zelo pomembna predvsem za normaliziranje krvnega pritiska in srčnega ritma. Hkrati pa je treba omejiti uživanje natrija.

Zakaj ljudje za razstrupljanje uporabljajo predvsem anorgansko sodo bikarbono (natrijev bikarbonat), fosfate in kalcijev karbonat? Iz preprostega razloga: ker so poceni. Vendar pa želodec in prebavila bolje prenašajo organske spojine, kot so kalcijev, kalijev in magnezij citrat, vendar te v primerjavi z anorganskimi snovmi stanejo dvakrat, trikrat ali celo petkrat več. Poleg tega imajo tudi večji volumen, ki ga ni mogoče tako preprosto stisniti v majhno kapsulo, da bi dobili potrebni odmerek.

Nepotrebne snovi v prehranskih dopolnilih

V prehranska dopolnila z bazičnim učinkom ni potrebno dodajati železa in bakra. Po eni strani nista bistvena za vzpostavitev kislo-bazično ravnotežja, po drugi strani pa so številni ljudje, ker še prepogosto uživajo meso, s tema dvema elementoma več kot dovolj preskrbljeni.

Pojavljajo pa se tudi sumi, da nepotrebno okrepljeno jemanje železa in bakra pospešuje bolezni srca in žilja ter rak. V raziskavi opravljeni na 3000 moških in 3244 ženskah se je pokazalo, da je jemanje prooksidativnih kovin železa in bakra skoraj podvojilo relativno smrtnost za rakom. Če pa seveda telesu dokazano manjkata železo ali baker, pa ju je vsekakor smiselno uživati.

V nekaterih bazičnih mešanicah je poglavna sestavina mlečni sladkor (laktoza) ali beli sladkor (saharoza). V srednji Evropi približno od 10 do 20 odstotkov prebivalstva ne prenaša laktoze. Beli sladkor je manj zaželen tudi, ker ob pomanjkanju kisika pospešuje nastanek kislin.

Pametno je torej prebirati drobni tisk na ovojnini. Pomembno je tudi, koliko bazičnih učinkovin (citrata) te mešanice dejansko vsebujejo. Veliko bazičnih sredstev vsebuje nepotrebne dodatke, zaradi katerih pogosto plačate več, kot bi plačali za preprosto mešanico citratov.

XXX

Okrepljena bazična kura

  • Dvakrat na dan z dovolj vode spijte približno 5 g citratnega bazičnega sredstva (na primer dr. Jacob’s Basenpulver) bogatega s kalijem in revnega z natrijem, in približno 10 ml prebiotika z mlečno kislino (na primer RegEnergetikuma, Dr. Jacob’s Medical GmbH oziroma 100 ml Kanne Brottrunk, Kanne). To je prava turbokura črevesja, presnove in vzpostavitve kislo-bazičnega ravnotežja. (S slatino je mešanica okusnejša, vendar je navadna voda bolj zdrava.)
  • Po treh tednih bo kot vzdrževalni odmerek večinoma dovolj približno 5 g citrata in 1 jedilna žlica prebiotika z mlečno kislino na dan ali pa 100 do 200 ml Kanne Brottrunka.

 Posledice razstrupljanja

Ko se boste razstrupili, vam lasje ne bodo več predčasno izpadali, koža bo čistejša, nohti čvrstejši, omilile se bodo bolečine in vnetni procesi. Bolj sproščeni boste in veliko dejavnejši.

Če boste ob tem pazili še na uravnoteženo prehrano z obilo zelenjave in sadja in se redno gibali, boste preprečevali dekalcifikacijo kosti in druge degenerativne bolezni. Bolj čili boste in se v svoji koži počutili veliko bolje. In namesto, da bi se odzvali s kislim nasmeškom, se boste pogosteje smejali od srca.

Po gradivu prof. dr. Ingrid Gerhard pripravil Marko Vesel

Objavljeno v reviji AURA št. 309, maj 2015

Fotografija: 123RF

Več ...