VIBRACIJSKO ZDRAVLJENJE Z ZVOKOM
Terapija z zvokom je ena od oblik zdravljenja z vibracijami. Zvok ustvarja merljiv vibracijski občutek v telesu, ki je odvisen od frekvence in amplitude uporabljenega zvoka. V zadnjih dvajsetih letih je zdravljenje z zvokom zelo napredovalo.
Nekateri zvoki najverjetneje zdravilno vplivajo zato, ker delujejo na geometrijske obrazce in organiziranost celic v živih sistemih. Enega od najstarejših raziskovanj, povezanih z zvokom, obliko in živimi sistemi, je opravil švicarski raziskovalec Hans Jenny. Jenny je nanašal kapljice vode ali majhne količine organskega in neorganskega prahu na posebne ploščice, ki so vibrirale pod vplivom posebnih zvočnih pretvornikov. Ti zvočni generatorji lahko ustvarijo obsežno paleto kompleksnih zvočnih frekvenčnih obrazcev. Nekatere zvočne frekvence so povzročile, da so se vibrirajoče kapljice tekočine, kot je navadna voda, trajno uredile v lepe simetrične oblike in strukture, ki so spominjale na žive celice in še bolj zapletene organizme. Zaradi ene zvočne frekvence je kapljica vode dobila obliko javorovega lista, druga zvočna frekvenca je povzročila, da se je kapljica vode preoblikovala v morskega ježa. Vsaka kapljica vode je ohranjala svoj kompleksni vzorec, vse dokler je zvok pulziral skoznjo. Čim je zvok izginil, se je kapljica vrnila v siceršnjo, krožno obliko. Podobnost med zvočno induciranimi vibracijskimi oblikami in naravnimi oblikami živih organizmov je Jennyja pripeljala do domneve, da zvok in vibracijski obrazci nekako vplivajo na modele urejenosti v naravi.
Če so Jennyjeva razmišljanja o zvokih in morfoloških modelih v naravi pravilna, bi lahko nekatere oblike in frekvence zvoka spreminjale vibracijske in fizične strukture živih sistemov. Pri zdravljenju z zvokom je treba ugotoviti, katero frekvenco uporabljati pri kaki telesni motnji. Zdravljenje z zvočnimi energijskimi vzorci je v Angliji proučeval dr. Peter Gay Meners. Odkril je, da je z delovanjem ultrazvočnih valov določene frekvence na specifične točke na telo mogoče precej izboljšati zdravstveno stanje.
Tudi drugi raziskovalci, kot je dr. Irving Oyle iz Kalifornije, so uspešno uporabljali »sonopunkturo« za zdravljenje različnih mišično-skeletnih obolenj. Ultrazvok se na splošno uporablja pri zdravljenju v bolnišnicah. Ultrazvočne terapije pogosto uporabljajo fizioterapevti za ublažitev bolečin pri mišičnih poškodbah in bolečinah v hrbtu.
Vpliv zvoka na čustva
Drugi način zdravljenja z zvokom, ki se je razvil v zadnjem desetletju, je uporaba zvočnih tabel. Posebne table z nenavadnimi imeni − Betar, Somatron in Vibrasound − nastanejo s pomočjo posebno razvrščenih zvočnikov. Z zvočniki je mogoče ustvariti izjemno akustično okolje za človeka, ki leži na zvočni tabli, tako da se njegovo telo kopa v zvoku. S takšno zvočno kopeljo se ljudje sprostijo in umirijo kot v meditaciji. Pri izbiri glasbenih in drugih zvočnih podlag, ki sproščajo ali izzovejo čustva, si terapevti pogosto pomagajo z intuicijo.
Da bi opredelil to neulovljivo vez je Manfred Klein, glasbenik, ki je raziskoval povezavo med glasbo in čustvi, razvil znanstveno smer, imenovano sentika.
Klein je odkril, da dela klasične glasbe vzbudijo vzorce, ki se ponavljajo in jih lahko zaznamo v pritisku konic prstov. Obenem je tudi odkril, da so ti obrazci povezani z nekaterimi temeljnimi čustvi. Zanimivo je, da so posneti vzorci, registrirani pri številnih osebah, pokazali, da so izbrane klasične skladbe vedno sprožale iste čustvene vzorce pri različnih ljudeh. Klein je odkril, kako grafično snemati te čustvene obrazce in jih je imenoval sentične valovne oblike. Čeprav sentične vzorce v obliki valov verjetno ustvarjajo nezavedni mišični gibi, so ti zagotovo vsaj groba indikacija človekovih čustvenih stanj. Tako je potrjena moč zvoka, da sproža različna stanja zavesti. Kleinove raziskave so potrdile, da se nekatere klasične skladbe lahko uporabljajo za spreminjanje stanj zavesti.
Trend možganskih stimulatorjev
Uporaba raznih zvočnih obrazcev za sprožanje sprostitvenih in meditativnih izkušenj se je v zadnjem desetletju izredno razširila z razvojem številnih »možganskih stimulatorjev«. Možganski stimulator je zvočno-svetlobna naprava, ki je navadno sestavljena iz stekel ali zaščitnih očal z vdelanimi svetlečimi diodami (LED) in slušalkami dobre kakovosti. Ko uporabnik možganskega stimulatorja namesti napravo, ta njegove oči in ušesa povsem pokrije, tako da vse, kar vidi in sliši, prihaja iz naprave. Slušni in vidni dražljaji iz možganskega stimulatorja povzročijo, da uporabnik doživi podobo navidezne resničnosti. Uporabnik lahko izbira med množico bleščečih se svetlobnih obrazcev na ključnih frekvencah, ki so usklajene z določenimi sproščajočimi in meditativnimi stanji. Na primer, znano je, da možgani ustvarjajo ritme alfa (frekvenca možganskih valov od približno 10 nihajev na sekundo) tedaj, ko je človek sproščen. Z naravnavanjem možganskega stimulatorja na ritem alfa doseže uporabnik blago sproščeno stanje zavesti. Lahko izbere tudi program theta, da ustvari frekvence svetlobe in zvoka, ki ga bodo ritmično vpeljale v ustvarjalno sanjarjenje.
Astralna projekcija
Nekateri sistemi spodbudijo možgane, da ustvarjajo enake frekvence kakor možganski stimulator, drugi pa oddajajo levemu in desnemu ušesu zvočne frekvence, ki se neznatno razlikujejo. Ko so možgani izpostavljeni zvokom različne frekvence v enem in drugem ušesu, stimulator odšteje eno frekvenco od druge; to povzroči, da človek sliši tretjo, neobstoječo frekvenco, znano kot »binavralna« frekvenca. Tehnologija binavralne frekvence je na Monrojevem inštitutu vdelana v različne možganske stimulatorje, in to velja tudi za posnetke zdravljenja z zvokom, ki se lahko uporabljajo sami zase ali skupaj z možganskimi stimulatorji.
Izvirno raziskovanje tako imenovane hemisinhronizacije je bilo del pionirskih raziskav Roberta Monroeja. Proučeval je možganske ritme ljudi, ki so doživeli astralno projekcijo (izkušnjo zapuščanja telesa).
V programu Getaway, ki ga izpeljuje Monroejev inštitut, uporabljajo posebne hemi-sinhronizacijske posnetke, da bi sprožili astralno projekcijo. Potrjeno je, da ti posnetki ljudem pomagajo doseči spremenjena stanja zavesti, ki lahko sprožijo spontane izkušnje zapuščanja telesa.
Razvili so tudi generatorje binavralnih signalov in softverske programe za osebne računalnike, ki uporabljajo tehnologijo binavralne frekvence. Kombiniranje teh metod s posredovanjem subliminalnih sporočil dovoljuje uporabniku, da ustvarja navadne zvočne posnetke za doseganje različnih stanj zavesti, sproščenosti in krepitev ustvarjalnosti.
Odkrili so, da nekateri od teh zvočnih posnetkov pospešujejo tudi pokirurško okrevanje. Možganski stimulatorji so postali priljubljena metoda za sprožanje spremenjenih stanj zavesti brez zdravil. Dokaz za širjenje te čedalje bolj priljubljene tehnologije je hiter razcvet tako imenovanih možganskih salonov (brain salons) v ZDA. Ti saloni ponujajo uporabnikom možganske stimulatorje, da se znebijo pritiska delovnega okolja kar med odmorom, med kosilom ali po delovnem času.
Zdravilnost osebnega tona
Druge oblike zvoka imajo lahko še globlje zdravilne učinke kakor da le omogočajo sproščenost in ustvarjalna stanja zavesti.
Sherry Edwards, razvila je bioakustično metodo, je odkrila učinkovito zdravljenje z zvokom, saj lahko sliši nekatere zvočne frekvence, ki jih oddajajo posamezniki. Eksperimentiranje z avdioposnetki z zvočnimi frekvencami, ki jih je slišala, je Edwardsovo pripeljalo do odkritja, da zvoki zdravilno delujejo na poslušalce, a samo takrat, če slišijo svoj osebni ton ali frekvenco. Odkrila je tudi, da je človekovo osebno frekvenco mogoče ugotoviti z računalniško analizo zvočnih obrazcev glasu.
Poseben primer, pri katerem je Edwardsova uporabila svojo metodo zdravljenja z zvokom, je bil človek, ki se je hudo zastrupil s cinkom. Bil je na intenzivni negi, doživel je nekaj izlivov krvi in večina glavnih organskih sistemov mu je prenehala delovati. Zdravnik je menil, da bo verjetno umrl. A potem ko je bil bolnik petnajst minut izpostavljen svoji osebni frekvenci, so se njegovi vitalni parametri stabilizirali. Zdravniki so izklopili kasetofon, saj niso verjeli, da je k temu pripomogel zvok. Bolnikovo stanje se je že čez nekaj minut znova hudo poslabšalo. Zdravniki so nato dovolili nadaljnjo uporabo zvoka in pacient si je znova opomogel. Po podaljšanem izpostavljanju bioakustičnim posnetkom se je presežek cinka končno izločil iz bolnikovega telesa. Kot zanimivost naj povemo še to, da so bolnikovi lasje pordečeli in postali podobni žici. Nekateri so domnevali, da prav zato, ker se je zaradi zvoka, cink iz bolnikovega telesa izločil v lase.
V drugem primeru je Edwardsova uporabljala zvočne frekvence na podlagi atomskih mas kalcija in magnezija (najpomembnejših prvin kosti), da bi pospešila zacelitev zloma kosti, ki je nastal pri padcu z motorjem. Pacientova kolenska pogačica se je zdrobila na 36 koščkov, golenica je bila presekana, glavna arterija pa pretrgana. Zdravniki so domnevali, da bolnik ne bo nikdar več hodil. Z uporabo zvočnih posnetkov Edwardsove pa je bolečina hitro izginila in ponesrečenec je čez deset tednov spet lahko hodil. Na presenečenje zdravnikov je rentgenski posnetek potrdil, da se je oblikovala nova kolenska pogačica.
Duša ima svoj ton
Zdravljenje z zvokom, ki ga je razvila Nicole Lavoe, pa uporablja komplet zvočnofrekvenčnih posnetkov, tako imenovanih zvočno-valovnih energijskih posnetkov.
Posnetki so oblikovani tako, da harmonično stimulirajo in uravnotežajo različne energijske ravni v človekovem energijskem polju. Na voljo je pet kompletov posnetkov. Prvi vsebuje sedem posnetkov, ki harmonično uravnotežajo sedem glavnih čaker. Spiritualni komplet posnetkov skuša pomagati z zvokom k sprostitvi, ljubezni, notranji harmoniji in k odpiranju osebnosti za doživetje čudeža. Čustveni komplet deluje na osvobajanje neravnotežja in blokad, povezanih s strahom in dvomom, pomaga tudi pri prebujanju Kristusove zavesti. Fizični komplet posnetkov SWE vibracijsko pripomore k pomlajevanju celic, poživi krvni obtok ter okrepi kosti, sklepe in sluh.
Nicole Lavoe uporablja kot dodatek k splošnim kompletom posnetkov za zdravljenje z zvokom tudi računalniško analizo govornih obrazcev za utrjevanje frekvence tona duše kake osebe. Verjame namreč, da ton duše predstavlja človekovo božansko bistvo.
Tako kot je Edwardsova uporabljala zvočne frekvence kalcija in magnezija za zaraščanje kosti, uporablja Lavoeva frekvence, določene na temelju atomske mase in vibracijskih značilnosti drugih mineralov. Na svojih posnetkih za zdravljenje z zvokom uporablja tudi frekvence vitaminov, aminokislin in hormonov. Tako je na primer na prvem posnetku iz kompleta SWA za čakre zapisana mešanica 52 različnih zvočnih frekvenc na temelju raznih bioloških elementov, povezanih s prvo čakro in ustreznimi funkcijami. Čeprav doslej niso bile objavljene obširnejše raziskave o učinkovitosti posnetkov SWE, pa posamezni primeri in zgodovina bolezni kažejo, da delujejo zvočno-frekvenčni vzorci, ki jih vsebujejo ti posnetki, zelo zdravilno na fizični, čustveni, mentalni in tudi duhovni ravni.
Kitajska glasba petih elementov
Pojmovanje, da obstaja posebna frekvenca zvoka za vsako od sedem čaker, ni novo. Vzhodnjaško − indijsko jogijsko znanje pripisuje določeni glasbeni ton vsaki od sedmih čaker. Drugi starodavni sistem, ki povezuje glasbene note s finosnovnimi energijskimi sistemi, je teorija petih elementov, uporabljena v tradicionalni kitajski medicini. Po kitajskem modelu sta Zemlja in človeško telo sestavljena iz petih prvin: ognja, zemlje, kovine, vode in lesa. Vsaka od teh prvin je povezana z določenimi akupunkturnimi meridijani in organskimi sistemi, ki delujejo energijsko v telesu po zakonu petih elementov in njihovimi cikli pretoka energije. Vsaka prvina je povezana z določenim organskim sistemom pa tudi z določeno glasbeno noto. Pet glasbenih not sistema petih elementov vsebuje pettonsko lestvico, ki jo uporabljajo na Kitajskem kot temelj glasbene kompozicije in improvizacije. Kitajci so razvili melodije, v katerih so poudarjeni določeni osnovni toni, da bi spodbudili zdravljenje različnih organskih sistemov telesa.
Tradicionalni kitajski orkester iz Šanghaja je opravil zapletene glasbeno-tonske raziskave, in nastal je komplet šestih posnetkov, znanih kot I-džing (Ji-čing), glasba za zdravje. Ta zdravilna glasba temelji na teoriji petih elementov iz tradicionalne kitajske medicine. Nekatere skladbe so povezane z vsakim od teh petih elementov. Na primer, po teoriji petih elementov je meridijan jeter povezan z elementom les. Človeku, ki ima obolela jetra, na primer pri hepatitisu, pomagajo tako, da uporabljajo glasbo lesa, ki uravnoteža energijo lesa v telesu. Glasba lesa spodbuja uravnoteženi pretok energije skozi meridijan jeter, ki ta organ oskrbuje z energijo či.
Zdravljenje z glasbo na temelju energijskih sistemov starodavne kitajske medicine je eden od številnih načinov zdravljenja z zvokom. Je zgled povezovanja starodavnih načel zdravljenja z vibracijskimi zasnovami, na katerem so zasnovali nov sistem zdravljenja zvokom.
Andreja Paljevec, objavljeno v reviji AURA, marec 2010, št. 247
Fotografija: Bigstockphoto.com