NEZEMLJANI VPLIVALI TUDI NA SLIKARJE?
Aprila leta 1452 se je v italijanski vasici Anciato blizu Vincija v Toskani, znanemu notarju Pieru da Vinciju in kmečkemu dekletu Katarini rodil nezakonski sin Leonardo, eden največjih genijev v zgodovini.
Otroštvo je preživel v materini družini v kmečkem okolju, oče je poskrbel, da se je sin naučil branja in pisanja, spoznal pa je tudi osnove latinske slovnice in matematike. Že kot otrok je bil nadarjen za slikarstvo, zato ga je oče, ko je bil star deset ali enajst let, vzel k sebi v Firence in dal v uk svojemu prijatelju, najslavnejšemu umetniku tistega časa − kiparju, slikarju in zlatarju Andreu del Verrocchiu, ki je delal na dvoru Lorenza Medičejskega v Firencah in v Firencah imel tudi svojo delavnico. Verrocchio je od leta 1474 do 1475 slikal svojo najbolj znano sliko Oznanjenje (trenutek ko angel sporoči Mariji, da bo rodila Jezusa), zdaj jo hranijo v galeriji Uffizi v Firencah. Pri tej sliki mu je pomagal tudi mladi Leonardo. Naslikal je ozadje in angela na levi strani slike. Njegov prispevek k sliki je zaradi kakovosti zbudil tolikšno pozornost, da je – tako beremo v zapisih, Verrocchio tedaj izjavil, da se ne bo nikoli več dotaknil čopiča.
Leta 1989 so strokovnjaki v Firencah natančno proučili sliko, ker jih je zanimalo, ali sta angel in ozadje res delo Leonarda da Vincija. To so potrdili, ob tem pa presenečeni ugotovili nekaj nenavadnega: ko so sliko pregledovali z rentgenom, je Leonardov angel izginil iz slike. Raziskovalci so domnevali, da je morda skrivnost v tem, da je Verrocchio slikal z barvami, ki so vsebovale svinec, Leonardo pa z naravnimi barvami brez svinca. Vendar to ni posebno prepričljivo pojasnilo, saj bi potem pod žarki X morale izginiti vsebine vseh del naslikanih z naravnimi barvami. Vprašanje je tudi, zakaj je vajenec Leonardo uporabljal drugačne barve kakor mojster. Ena od možnosti je, da je s tem želel nekaj sporočiti − tako kot pozneje z drugimi svojimi slikami.
Uganka je tudi, kje je Leonardo živel med letoma 1476 in 1478 in kaj je počel. To je nenavadno zato, ker so se mu s sliko Oznanjenje odprle številne poti in nekako ni razumljivo, da bi takoj zatem skrivnostno izginil. Kot so v oddaji o Leondardu da Vinciju na televizijskem kanalu History domnevali govorci, ki raziskujejo pojavljanje neznanih letečih predmetov in stike z Nezemljani v zgodovini, je Leonardo morda ta čas preživel v stiku z Nezemljani. To se jim zdi toliko verjetnejše, ker so bile po njegovi skrivnostni vrnitvi leta 1478 njegove sposobnosti prav izredne. To se je pokazalo v njegovih številnih odkritij in izumih, ki so presegali znanje in izkušnje ljudi tistega časa, nekaj Leonardovih zamisli pa je uresničila šele sodobna tehnologija.
Nenavadni pojavi na nebu v renesansi
Po zgodovinskih zapisih je bilo v renesansi, v obdobju od 14. do 16. stoletja, na nebu nad Evropo in Azijo veliko nerazložljivih pojavov. Med obleganjem Konstantinopla leta 1453 so na primer vojaki poročali, da se je z neba spustil ogenj, leta 1458 pa so nad Japonsko opazili velikanski disk, podoben luni. Krištof Kolumb in njegovi mornarji so leta 1492, ko so prečili Atlantik in bili na poti k odkritju Amerike, opazili nenavadne luči. Lebdele so nad morjem. Tik preden so dosegli kopno, so na nebu znova zagledali nenavadno luč.
Ta opažanja so morala biti dokaj pogosta, saj so jih upodabljali tudi slikarji, še zlasti, ko so slikali prizore iz Svetega pisma. Slike, na katerih so upodobljeni neznani leteči predmeti, proučuje Terrence Masson z univerze Northestern University v Bostonu, v ameriški zvezni državi Massachusetts. Zgled takšne slike je na primer znana slika Marija in sveti Giovannino. V 15. stoletju jo je naslikal Domenico Ghirlandaio in je del zbirke Loeser v Palazzo Veccio. Nad Marijino desno ramo vidimo na nebu diskast predmet, ki oddaja žarke, opazujeta pa ga tudi moški in pes, upodobljena v desnem kotu slike.
Videti je kot leteči krožnik z laserskimi žarki. Da tisto ni madež ali poškodovano platno kažejo razločni sledovi čopiča. Predmet je naslikan namenoma, saj ga sicer pes in človek ne bi opazovala.
Na neznani leteči predmet še bolj spominja predmet na sliki Kristusov krst, ki jo je leta 1710 naslikal Aert De Gelder.
Tudi freska Križanje iz 14. stoletja, na zidu samostana Visoki Dečani na Kosovu ima na desni in levi upodobljeni božanstvi sonca in lune, starodavna simbola, ki spominjata na neznani leteči predmet, saj so do 15. stoletja tako upodabljali božanstvi sonca in lune. Morda so ju tako upodabljali tudi na podlagi opazovanja neznanih letečih predmetov.
Pričevanja o različnih pojavih na nebu v preteklosti so zanesljivejša kot danes, saj tedaj na nebu ni bilo ne letal ne vremenskih ali drugih balonov.
Daja Kiari; objavljeno v reviji AURA, februar 2014, št. 294