AKTIVIRAJMO MOČ KORENSKE ČAKRE

 

Življenje prinaša različne preskušnje in če jih je preveč, se človeku lahko zazdi, da jim preprosto ni več kos. Včasih je majhna stvar na vrhu kupa nerešenih težav tista, ki nam spodmakne tla pod nogami, drugič je to en sam velik pretres. Ko je stresa preveč, nastanejo fizične ali psihične težave in nam sporočajo, da je treba okrepiti stik s svojo korensko čakro, ki je na bazi hrbtenice v našem bioenergijskem telesu.

Korenska čakra je čakra moči. Sanskrtsko se imenuje muladhara, to pomeni korenina, temelj ali moč. Simbol zanjo je štirilistni lotosov cvet s temno škrlatnimi cvetnimi listi. V semenskem vršičku cveta je zlato rumen kvadrat, ki ga podpira slon, največja kopenska žival. Korenska čakra je povezana z zemljo. Tisto, kar je najbolj zemeljskega pri človeku, je fizično telo. Telo je »vzeto iz zemlje« in živi iz zemlje in od njenih plodov. V korenski čakri je sedež posebne energije kundalini. Kundalini pomeni v sanskrtu ‘zvit’; jogiji pravijo, da ta energija spi v korenski čakri kot zvita kača. Korenske čakre in energije kundalini ni pametno nasilno prebujati, saj to lahko povzroči trajne poškodbe energijskega in posredno fizičnega telesa. Podobno kot sevanje magme greje notranjost zemlje, sevanje energije kundalini ustvarja telesno toploto ali metabolizem in nam omogoča fizični obstoj. Energija kundalini se prebuja počasi s številnimi inkarnacijami, popolnoma pa se prebudi ob koncu duhovne poti.

Korenska čakra je v telesu povezana z nadledvičnimi žlezami, ki izločajo hormon adrenalin. Ta je odgovoren za značilne odzive v stresnih položajih: pospeši bitje srca in dihanja, zviša krvni tlak in poskrbi, da se poveča pretok krvi in kisika skozi mišice. Sproži se vedno, kadar se počutimo ogrožene. Ko se v telesu sproži adrenalin, smo pripravljeni, da se bomo soočili z nastalim položajem ali pa se ga bomo ustrašili in se mu ognili. To je temeljni samoohranitveni nagon, ohranjen še iz časov jamskega človeka in povezan z voljo do fizičnega preživetja. Če zaradi stresa takšno stanje velike pripravljenosti traja predolgo, se bodo nadledvične žleze preobremenile in izrabile. Delovanje nadledvičnih žlez zmanjšujejo tudi občutki žalosti in depresivnosti.

Korenska čakra je podporna čakra za vse druge čakre, ima podobno vlogo kot temelji stavbe. Kolikor močnejši so, toliko stabilnejša je stavba na njih – v tem primeru naše fizično telo. Po korenski čakri smo namreč »pritrjeni« v fizično telo, povezana je z opornimi in trdnimi strukturami v telesu: s kostmi, hrustancem, skeletom, hrbtenico, z nogami in zobmi.

Kadar vas začne preplavljati malodušje in se vam zdi, da ne veste, zakaj pravzaprav bi bilo vredno živeti, lahko z nekaj preprostimi vajami okrepite moč korenske čakre in s tem svojo psihofizično stabilnost ter življenjsko moč.

 

Kako aktivirati

Sedite po turško na tla. Temeljito pregnetite in zmasirajte najprej eno stopalo in potem še drugo. Vanju lahko vtrete smrekovo mazilo ali toplo sezamovo olje. To je ne samo prijetno, temveč tudi pomirja živčevje in sprošča. Potem si nataknite nogavice in vstanite. Močno pokrčite in iztegnite prste na nogah in nekajkrat poskočite. Potem usmerite vso svojo pozornost v stopala in se zavedite, kakšno oporo in stabilnost jim dajejo tla in zemlja pod njimi. V domišljiji si predstavljajte, da iz stopal, podobno kot pri drevesu, poganjajo korenine globoko proti središču zemlje. Vizualizirajte čim globlje in močnejše korenine. Predstavljajte si, da skozi te korenine srkate zemljino moč in stabilnost v svoja stopala in naprej navzgor po nogah, do kolen in medenice.

Zdaj zaokrožite s telesom: posnemajte stolp v Pisi in se nagnite s stegnjenimi nogami in trupom naprej, vstran, nazaj in na drugo stran. Pri tem bodite pozorni, kako se teža telesa prenaša po stopalu: na prste, eno stran stopal, peto in na drugo stran stopal; zavedajte se tudi drže hrbtenice. Zaokrožite desetkrat v vsako smer. Potem še nekajkrat poskočite in močno pokrčite in iztegnite prste na nogah.

Za konec dajte v predvajalnik CD svojo najljubšo zgoščenko in zaplešite, pri tem se posebej zavedajte stopal in nog. Lahko si tudi nataknete superge in greste na hiter sprehod.

Bistveno je, da vas med vajami ne zebe v stopala, lahko ste tudi bosi. Če jih boste delali redno, boste opazili, da so stopala iz dneva v dan toplejša. Začutili boste tudi, da vam hoja in gibanje prijata, zato si vzemite vsak dan nekaj časa za to, še posebno ob koncu tedna. Po mesecu redne vadbe boste opazili, da se povečujeta vaš občutek prizemljenosti in volja do bivanja.

Rok Tomašič; objavljeno v reviji AURA, februar 2014, št. 294

 

Več ...